Etrian Odyssey Nexus, startar med ein grandios opning der historia blir fortald om dei sju Yggdrasil-trea vera bygd opp av. Vidare får du sjå dei kongelege som ynskjer meir makt til seg sjølv, og dermed sender ut eventyrarar ut til ubode kontinent og land. Nexus tek opp historia ved landfellinga av eit slik kontinent. Der får du eit hint av spelets første mekanikk, tekstbasert historie. Du er ein ansiktslaus person som ledar ein guild av krigarar av forskjellege klassar. Du blir gjennom første sekvens lova båe gull og heider om du kartlegg forskjellege labyringtar for denne personen, som i god JRPG tvist visar seg å være kron prinsessa til nasjonen som eig skipet du er på.
Spelet startar, og problemane byrjar å vise seg.
Her startar spelet for fult. Du har alt gitt namn til Guilden din, og fingeren din leitar etter «Dra på eventyr» knappen. Den er uforståande utilgjengeleg, og etter ein kjapp tur til den lokale puben får du beskjed om å dra til Guild hovudkvarteret for å rekruttere nokre krigarar. I nexus har ein ikkje noko forhåndslaga karakterar, og ein må sjølv lage teamet sitt. Ein veljar klasse og kjønn på kver og ein av dei. Tilpassinga er begrensa til val av augefarge og hårfarge på eit førehandsvalt bilete av klassen. Eg må og nemne at her kjem ein av spelets DLCar inn. For ingen JRPG er komplett utan å kunne kjøpe bikinibilete av prepubertale jenter i suggestive stillingar. Når du har lage eit team med fem utvalde klassar, så kan du dra ein tur til baren igjen. Der får du ein serie med oppdrag som skal gjer Guilden din kjend blant overklassen på dette nye kontinentet. Du startar med det som må være det mest tragiske opningsoppdraget i noko spel. Du startar med å passe sauar, og sjølvsagt så forsvinn premiesauen til flokken. I ein serie med teksteventyr val, så kan du enten redde sauen utan noko drama, miste sauen heilt, eller sette i gong spelets første kamp. Det er i kampsystemet spelet visar deg det meiner alvor. Monstera er vanskelege, har tre gonger så mykje liv som deg, og er du uheldig så kan dei svake magikarane på andre rad, bli drepen med ein ferdighetsaktivering frå fienden. Nesten alle fiendar sin ferdigheiter har tillegsskade om spesielle krav blir oppfylt, som ulven sin Feral Slash, om ulven er i fremste rad, så gjer den ekstra skade på ein tilfeldig karakter i di bakarste rad. Din eigene ferdigheiter har tilsvarande når du kan velje dei.

Foto: Atlas stock-photo
Etter første level opp, så byrja for meg den verkelege kampen. Å finne menyen der eg kunne velje ferdigheitar til karakterane mine. Denne menyen er gjøymt bak namnet «Customise» og gjev ingen assosiasjon om sin funksjon som ferdigheitstree. Karakterane har tre «nivå» med ferdigheiter, der nivå 1 er altid tilgjengeleg, nivå 2 opnar når figuren blir level 20, og nivå 3 når figuren blir level 40. Når du har levert inn dei tre første rundane med «bli berømt» oppdrag, så har figurane dine blitt level 4 (ivertfall for min del), og då får du slipe til spelets hovudarena. Labyrintar. Du må ned i ein for å redde ein healer som har rota seg bort, og du finn denne healeren i andre rommet i labyrintent. Der får du eit nytt teksteventyr som kan ende med du prøvar å redde hunden hennar, eller slepar ho med deg, grinande og sutrande, tilbake til byen. På skjermen no har du ein del nye merker, som ein kvart sirkel som gradvis fyller seg opp, den har funksjonen som Random Encounter meter og fortel når du må slos mot monster. Og du har eit kompass. Her kjem hovuddelen av spelet inn, for du må sjølv teikne labyrintane inn på kartet. Der kan du ploppe ned alle moglege teikn, for forskjellege funksjonar.

Spelet sel seg sjølv for DLC, for nokre ekstra kroner.
Så etter nokre timar, kjempa meg opp til level 7, så skjedde det som ikkje bør skje i eit JRPG. Eg møtte på ein bamse, og denne bamsen var vist sendt frå ein eller anna svært sint gud, for i level 7 med alt av utstyr tilgjengeleg, så blei eg drepen, igjen og igjen av denne bamsen. Diverre for meg, så måtte bamsen døy for at eg skulle få tilgang til trappa ned til etasje to, så då byrja nokre timar med grinding. Med eit system basert på antal skritt, og tilfeldighet så tek grinding evigheter. Etter sirka 3 timar grinding var eg level 9, og prøvde igjen. Nok ein gong døde eg i løype av to rundar kamp. I desperasjonen kom eg på dei to øvste dlceane i butikken. Desse gjev ekstra material for krafting, og ekstra xp. Så eg kjøpte dei. Dei låsar opp to quest som kan gjentakats i det uendelege, og dei gjev masse pengar og XP. Spilleøydeleggande mykje. Etter kjøpet, så repeterte eg xp questet fire gonger, og BOOM! Level 34. For å oppsumere: det tok 11 timar å nå level 9, utan desse questa, med questa gjekk eg frå level 9 til 34 i løpe av 15 minutt. Eg brukte alle pengane eg fekk, til oppgradere utstyr og nye våpen, og satte kursen mot bamsefar igjen. Og til min store overasking, så var bamse omtrent like vanskeleg no og. Den einaste fordelen eg hadde var eit støre utval av ferdigheiter. Etter ein kamp som haldt på å ende i min død igjen, så klarte eg så vidt å ta den. Tanken på å fortsette ned ein etasje til for å ta bossen i labyrinten blei for mykje.

Avsluttningsvis må eg sei, eg har så lyst å like spelet, men får det ikkje til. Menyane er krunglete, viktige ting er gjøymt inn i langtrekte dialogar og filmsekvensar, og spelet kjennes treigt og tungt å spele. Alt i alt eit spel som eg ynksjer var betre en det er.
Siste podcaster
-
The Last of Us Bonuspodcast
Spillmagasinet og Kinosyndromet har slått sammen fire av sine skarpeste hjerner for å dissekere nyårets største TV-happening: The Last of Us. For å representere Spillmagasinet: Marius og Agnar, spillnørds som elsker spillet. For å representere Kinosyndromet: Lukas og Lone, filmnørds som aldri har spilt spillet. -
Spillmagasinet: Dampende Møkkadusjer med Far, Sidquiz, og Festglade Spill
Glad i party games? Går du fotrsatt i dusjen med din far? er du glad i quizer? Frykt ikke, ukas episode tar for seg alle spørsmålene som er stilt. I studio: Agnar, Ole (Albert), og Marius -
Spillmagasinet: flashspill og Yu-gi-oh
Spillmagasinet snakker om flash-spill, Yu-gi-oh og oppsummerer ukas nyheter. i studio: Marius, Kristian, Morten og Lukas -
Spillmagasinet: Simulatorer, Filmspill og PS2
Hva er greien med simulatorspill? Er movie tie-in spill gode? Og hvorfor ble PS2 tidenes bestselgende konsoll? I studio: Marius, Ole og Morten -
Spillmagasinet: Splitscreen, Tech Remaster, og AI i spill
Nok en gang har Marius latt resten av Spillmagasinet kjøre skuta uten hans veilednig. Hva kan gå galt når de tar for seg split screen, RTX, og kunstig intelligens? I studio: Ole, Kristian, og Agnar -
Spillmagasinet: HordaLan, Zelda og Pre-orders
Marius har besøkt HordaLan, og forteller gutta om turen. Agnar geeker over Zelda: Tears of the Kingdom. Og de diskuterer pre-order bonuser og andre griske trender -
Spillmagasinet: J.K Rowling og Hogwarts Legacy
Denne uken diskuterer vi spørsmålene rundt J.K Rowling og Hogwarts Legacy, med et intervju med Rune Fjeld Olsen og innsendiger fra lyttere. I studio: Marius, Ole, Agnar -
Spillmagasinet: Nyheter, Legender og Tvilsomme Apekatter
uten Marius har gutta i Spillmagasinet fått helt frie tøyler. De tar for seg legenden om gaminghuset LL35 og hvor det har gått feil, samt at enkelte er farlig nærme en PFU klage I studio: Agnar, Krristian og Ole -
Spillmagasinet: Rockstar, Respawn og Reguleringer
Spillmagasinet snakker om nye exploits i GTA Online, en nyfunnet kjærlighet for Lego Star Wars, EU-direktiver og multiplayerspill med en god story. I studio: Kristian, Agnar og Marius -
Spillmagasinet: Året som kommer, Heksesnakk, og Proletariatet
Spillmagasinet er tilbake i studioet etter ferien, og diskuterer året som kommer, etikken bak Hogwarts Legacy og proletariatets strev i spillindustrien. I studio: Agnar, Marius og Ole -
Bonuspod: Spillåret Som Gikk
Marius har latt Agnar få prøve seg som programleder i denne spesialepisoden av Spillmagasinet. Her snakker de litt om hva spill de har spilt gjennom året, hvem som vant Game Awards, og de ser seg uenig med NRKs Topp 10-liste for årets beste spill -
Tapt episode: Hardcore Elden Ring spesial
Etter å ha gravet rundt i gamle mapper og disker har vi funnet frem en aldri-sluppet spesial episode av spillmagasinet Hardcore der vi snakker kun om Elden ring - med de flotte gjestene Håkon Øren og Michael Breien i studio: Marius, Michael og Håkon -
Spillmagasinet: Ragnarok bonus
endelig har vi samlet en gjeng for å diskutere det som kanskje er årets spill, nemlig God of War Ragnarok I studio: Marius Hauan, Håkon Øren og Micheal Breien -
Spillmagasinet: Jul, Bayonetta, Last Of Us
Spillmagasinet fortsetter sitt jultema, der de snakker om hva som gjør julen for de. De har også et æresbesøk av deres kjære redaktør, johannes, som snakker om Bayonetta, og de thirster over Last Of Us traileren...og A-ha I studio; Marius, Agnar og Morten ft. Johannes