På GameStop+ Lagunen ble den metaforiske røde løperen rullet ut i forbindelse med midnattslansering av den nye Nintendo Switch. Massevis av Nintendo-fans av alle aldere møtte opp i håp om å være en av de første i landet som fikk konsollen.
For å underholde kundene holdt de ansatte en quiz som stilte spørsmål om diverse ting innenfor Nintendo (og GameStop) sin historie i håp om å vinne noen godsaker fra butikken. I tillegg var det servert Mozell i champagneglass og kjeks for alle som kom.
Det var helt klart at det var bare ett spill som var i tankene til de besøkende: The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Det nye eventyrspillet fra Nintendo så ut til å ha fanget alle som var der sin oppmerksomhet. Heldigvis var det mange kopier inne, så alle fikk hver sitt når midnatt kom.
I følge de som var der var dette omtrent det største slike eventet de hadde vært på. – På Pokemon-lanseringen i fjor var det ikke i nærheten så mange besøkende, sa en av de i køen. Så langt ser det ut til at Switchen er en suksess for Nintendo, som i tidligere år har sett en god del nedgang. Forhåpentligvis holdes samme tempo i alle årene Nintendo Switch er ute.
Siste podcaster
-
Spillmagasinet: Utesending fra Spillhuset Bergen
Lørdag 27. april hadde Vi i Spillmagasinet utesending fra Spillhuset Bergen. Under sendingen ble det snakket om hva våre favorittspill er og hva som skal til for å gjøre et spill til en favoritt, gameshow med ulike og tidvis vanskelige spørsmål, og spill som har fått både serieadaptasjoner og leker laget i etterkant. På scenen: Agnar, Carl-Eirik, og Benedikte. Tusen takk til Spillhuset for at vi fikk være hos dere for denne fantastiske opplevelsen.