This content has been archived. It may no longer be relevant
Vil skape engasjement
Mandags morgen hadde vi i Studentmorgen besøk av Henrik Norem og Taral Fidjeland i anledning lanseringen av deres bedrift Kommunikasjonshuset O. Teamet består av fire mann som skal utfordre kommunikasjonsbransjen med sine dristige løsninger.
– Vi skal skape engasjement gjennom helhetlige og dristige løsninger, sier Taral.
Kommunikasjonshuset O vil benytte nye mediekanaler til å kommunisere med. De ser at markedet har stagnert, fordi kommunikasjons- og reklamebyråer ikke vil tilpasse seg markedet og utvikle seg.
Utfordrer kommunikasjonsbransjen
Tidligere har Henrik vært ansatt i et reklamebyrå, og har hver dag sett at mens medievanene til folk har endret seg, har ikke reklamebyråene klart å henge med på endringen. Han forklarer at han selv har prøvd å ta tak i noen av problemene, men at det er vanskelig å få andre om bord.
– Folk har hengt seg opp i gamle rutiner. De har ikke lyst å bruke ressurser på å utvikle seg, sier Henrik.
Det bedriften Kommunikasjonshuset O har som mål å gjøre, er å utfordre hele kommunikasjonsbransjen.
Det dere gjør er ikke godt nok lengre, og her kommer vi og skal vise hvordan det skal gjøres.
Kommunikasjonshuset O har lagt seg merke til endringene i medievanene hos folk flest.
– Folk leser ikke aviser og ser ikke på TV på samme måte lengre, sier Henrik.
Kommunikasjonshuset O vil, gjennom å oppnå en synergieffekt, skape helhetlig kommunikasjon til kunder. I tillegg skal de endre måten bedrifter beyntter sosiale medier til å reklamere. Istedet for å dytte reklamen på kundene, sier Henrik at de heller skal fokusere på å skape dialog og relasjoner.
Hør intervjuet med Kommunikasjonshuset O her: