På GameStop+ Lagunen ble den metaforiske røde løperen rullet ut i forbindelse med midnattslansering av den nye Nintendo Switch. Massevis av Nintendo-fans av alle aldere møtte opp i håp om å være en av de første i landet som fikk konsollen.
For å underholde kundene holdt de ansatte en quiz som stilte spørsmål om diverse ting innenfor Nintendo (og GameStop) sin historie i håp om å vinne noen godsaker fra butikken. I tillegg var det servert Mozell i champagneglass og kjeks for alle som kom.
Det var helt klart at det var bare ett spill som var i tankene til de besøkende: The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Det nye eventyrspillet fra Nintendo så ut til å ha fanget alle som var der sin oppmerksomhet. Heldigvis var det mange kopier inne, så alle fikk hver sitt når midnatt kom.
I følge de som var der var dette omtrent det største slike eventet de hadde vært på. – På Pokemon-lanseringen i fjor var det ikke i nærheten så mange besøkende, sa en av de i køen. Så langt ser det ut til at Switchen er en suksess for Nintendo, som i tidligere år har sett en god del nedgang. Forhåpentligvis holdes samme tempo i alle årene Nintendo Switch er ute.
Siste podcaster
-
Spillmagasinet: Stemning på Konsoll 2024 og intervju med Nerdellandslaget
Spillmag har hatt en travel uke med tur til Konsoll, 24-timers sending og intervju med Nerdelandslaget. Vi ser tilbake på den hektiske uken og vurderer hvilke filmer og serier som hadde egnet seg som spill. I studio: Dina, Annika og Olav