This content has been archived. It may no longer be relevant
Et sveip med pennen gjør at jeg fjerner en sperre, så bruker jeg det materialet til å bygge en bro over en piggete avgrunn. Når første del av løypa er satt, gir jeg lille trekk-opp-Mario et lett tapp på ryggen. «Hei, kamerat nå er det din tur til å skinne».
I korte trekk går spillet ut på å få figurer fra Mario-universet trygt gjennom en hinderløype, og til en dør. Haken er at du ikke styrer figurene, men manipulerer omstendighetene rundt.
Handling
Selv om spillet går under navnet Mario Vs. Donkey Kong, er det lite til slåsskamp mellom mann og ape. Eneste antydning til apestreker er at de levende hindringene ofte er en blanding mellom maskin og gorilla. På slutten av hver Level blir en av Mario-figurene forvandlet til en ape, og du må befri han før dere går i samlet flokk inn døra.
Lekende pent
Den lille leketøysarmadaen min, får meg til å føle meg som et barn igjen. En liten gutt i en altfor stor lekegrind, med alt for mange leker. Farene bekymrer meg. Jeg er oppriktig redd for at lekene skal falle ned og bli ødelagt.
Mario Vs. Donkey Kong: Tipping Stars er et spill til både Wii U. og 3DS. Jeg spilte det på Wii U. Jeg vil anta at spillet passer seg best til 3DS, ettersomde forskjellige banene har en varighet på 5 minutter. Jeg ser for meg at spillet passer godt på buss, eller i andre ventesituasjoner. På Wii U blir man sittende med U-paden som en 3DS. Å se på at andre spiller dette spillet har heller ikke så stor verdi.
Festlig
Sitter du alene og spiller går det fint an å hente seg noe godt i boden. Etter hver endte bane kan man strekke hånden bort fra kontrollen og over til ølboksen, supe i seg et par slurker, før man går videre. Spillbarheten stopper ved cirka fire pils.
Det mest spennende med Mario Vs. Donkey Kong er hva du kan gjøre med de mange forskjellige byggeklossene. Hadde jeg vært interessert i å designe mine egne leveler, hadde dette vært et fantastisk spill, også Online. Jeg gir spillet en stor tommel opp, og selv om jeg har spilt gjennom hoveddelen er jeg ikke ferdig med hverken Mario eller Donkey Kong.
Siste podcaster
-
Spillmagasinet: Ibelin, Indie og høyt konkurranseinstinkt
Filmen "Ibelin" tok verden med storm. I dagens sending snakker vi om hva filmen betyr for spillsamfunnet og intrykket vårt. Olav og Johannes er levende reklamer for Indiespillet "Firewatch", og Dina gleder seg til å spille det ikveld. Det kokes i rommet når vi fyrer opp "kortskalle". Her skal vi gjette hvilken spillkarakter vi er! I studio: Dina, Johannes og Olav