Anmeldelse: Ratchet og Clank

This content has been archived. It may no longer be relevant

Ratchet og Clank har nå funnet veien til PlayStation 4. Dette eventyret har samme utgangspunktet som originalen fra 2002 på PlayStation 2 med noen vrier, oppskalert grafikk og nye spillmekanikker som har kommet langs veien gjennom de tidligere spillene i serien. Dette spillet kommer ut i tråd med at det kommer en film av Ratchet og Clank, som også er basert på den samme historien.

5_metro_ship
(Pressefoto: Insonnia)

Så da er spørsmålet; klarer de å fange den samme magiske følelsen som originalen? Så absolutt.

Dette spillet er bedre på alle måter. Du har den samme historien fra originalen, men med ekstra innhold slik at det skal bli en ny opplevelse fra originalen, enten du har spilt de tidligere spillene i serien, eller at dette er ditt første eventyr med Ratchet og Clank.

PGW_Predator
(Pressefoto: Insomiac)

Du har flere absurde våpen som serien er kjent for, blant annet et våpen som gjør dine fiender om til pixler. Og grafikken; det må nok være et av de fineste PlayStation 4-spillene som er ute nå. Det ser helt nydelig ut.

Denne verdenen virker utrolig levende. Når du spiller så ser det ut som skjer foran deg i spillet er tatt rett ut av Ratchet og Clank-filmen. Kanskje til og med bedre enn filmen.

2_snaggbeast
(Pressefoto: Insomiac)

Konklusjon

Det er en sann fryd å utforske galaksen med denne kjære lombaxen og hans robotvenn i den ca. 15 timers lange kampanjen. Dette er slik en remake eller remaster skal gjøres. Jeg sliter faktisk med å kalle det for en remake eller en remaster siden det er så mye mer.

Det nyeste spillet i Ratchet og Clank-serien er et av seriens beste. Hvis dette er ditt første Ratchet og Clank-spill, eller at du har spilt noen av de andre i serien, så er det ingen tvil om at du kommer til å bli en fan av serien eller oppdage gammel kjærlighet for disse karakterene.

Siste podcaster

  • Spillmagasinet: Utesending fra Spillhuset Bergen
    Lørdag 27. april hadde Vi i Spillmagasinet utesending fra Spillhuset Bergen. Under sendingen ble det snakket om hva våre favorittspill er og hva som skal til for å gjøre et spill til en favoritt, gameshow med ulike og tidvis vanskelige spørsmål, og spill som har fått både serieadaptasjoner og leker laget i etterkant. På scenen: Agnar, Carl-Eirik, og Benedikte. Tusen takk til Spillhuset for at vi fikk være hos dere for denne fantastiske opplevelsen.

Spillmagasinet

Spillpodcast om konsoll- og PC-gaming med reportasjer, tilbakeblikk, anmeldelser og gjester fra spillindustrien hver tirsdag

Anbefalte artikler