Radioteateret Immaturus er eit samarbeidsprosjekt mellom Studentradioen i Bergen og Studentteateret Immaturus, og det einaste studentdrivne radioteateret i Noreg! Programmet gir deg både ny og gamal dramatikk, og er ei perfekt plattform for studentar som ønskjer å prøva seg på regi, manus, skodespel og teknikk.

Len deg tilbake og nyt våre podcaster!

Siste podcaster

  • Radioteateret - Teatervåren 2018 - 17.06 - Sommerspesial
    I denne sommerspesialen oppsummerer Cosmina, Maja og Stine teatervåren 2018. Hva har du gått glipp av? Hva skal du være glad du gikk glipp? Vi skal innom barneteater, musikal og bæsjing på scenen. Kort oppsummert: det har vært mye bra, men også mye dårlig på de bergenske scener våren 2018!
  • Radioteateret - Det eventyrlige Dissosia
    Radioteateret sitt største hørespillprosjekt våren 2018 er blitt podcast! I fire måneder har vi arbeidet med "Det eventyrlige Dissosia" av Anthony Neilson, oversatt av Mikkel Bugge. Det er fortellingen om Lisa og hennes reise i verden og i seg selv. Med og av radioteateret i samarbeid med Studentteateret Immaturus.
  • Radioteateret - 25.04.18 - Peter Brook og Vinge/Müller
    Bare kvinner i studio! Stine forsøker å definere teater. Cosmina dramatiserer teatrets fødsel. Maja gleder seg til Festspillene og spesielt til Vegard og Ida Müller kommer. Det er vår i studio!
  • Radioteateret - 18.04.18 - Improspesial med Lina, Henning og Stine
    Henning, Lina og Stine er tilbake med en ny improspesial. Du blir nærmere kjent med bl.a. Baker Hansen, den ukjente trafikkrydderen, den rockete orgelspilleren og hesten Richard. Til slutt fremfører DJ Fjartan en ny sang i samarbeid med sin egen far og onkel.
  • Radioteateret - 11.04.18 - Immaturusforestillingen Å eie noe(n)
    Cosmina debuterer som programleder! Maja har laget en helt ny lek, denne uken handler den bl.a. om Samuel Beckett sin forestilling "Å vente på Godot". Regissør og manusforfatter Oda Holmvik Bredvold og skuespiller Thomas Brandt fra Immaturus-produksjonen "Å eie noe(n)" er på besøk. "Å eie noe(n)" er en forestilling om et giftig kjærlighetsforhold og både masker og andre virkemidler fra det fysiske teatret, blir tatt i bruk. I tillegg kan det argumenteres for at forestillingen også har hentet inspirasjon fra psykoanalysen.