Foto: Atlas stock-photo

Etrian Odyssey Nexus, ei historie om forvirring og kjærleik

ANMELDELSE: Eit spel, dypt i spelemakinske løyndomar, som presser den eldrande New 3DS maskina til det ytterste. Er det nok for å lykkes i ein marknad der målgruppa blir eldre?

Etrian Odyssey Nexus, startar med ein grandios opning der historia blir fortald om dei sju Yggdrasil-trea vera bygd opp av. Vidare får du sjå dei kongelege som ynskjer meir makt til seg sjølv, og dermed sender ut eventyrarar ut til ubode kontinent og land. Nexus tek opp historia ved landfellinga av eit slik kontinent. Der får du eit hint av spelets første mekanikk, tekstbasert historie. Du er ein ansiktslaus person som ledar ein guild av krigarar av forskjellege klassar. Du blir gjennom første sekvens lova båe gull og heider om du kartlegg forskjellege labyringtar for denne personen, som i god JRPG tvist visar seg å være kron prinsessa til nasjonen som eig skipet du er på.

Spelet startar, og problemane byrjar å vise seg.

Her startar spelet for fult. Du har alt gitt namn til Guilden din, og fingeren din leitar etter «Dra på eventyr» knappen. Den er uforståande utilgjengeleg, og etter ein kjapp tur til den lokale puben får du beskjed om å dra til Guild hovudkvarteret for å rekruttere nokre krigarar. I nexus har ein ikkje noko forhåndslaga karakterar, og ein må sjølv lage teamet sitt. Ein veljar klasse og kjønn på kver og ein av dei. Tilpassinga er begrensa til val av augefarge og hårfarge på eit førehandsvalt bilete av klassen. Eg må og nemne at her kjem ein av spelets DLCar inn. For ingen JRPG er komplett utan å kunne kjøpe bikinibilete av prepubertale jenter i suggestive stillingar. Når du har lage eit team med fem utvalde klassar, så kan du dra ein tur til baren igjen. Der får du ein serie med oppdrag som skal gjer Guilden din kjend blant overklassen på dette nye kontinentet. Du startar med det som må være det mest tragiske opningsoppdraget i noko spel. Du startar med å passe sauar, og sjølvsagt så forsvinn premiesauen til flokken. I ein serie med teksteventyr val, så kan du enten redde sauen utan noko drama, miste sauen heilt, eller sette i gong spelets første kamp. Det er i kampsystemet spelet visar deg det meiner alvor. Monstera er vanskelege, har tre gonger så mykje liv som deg, og er du uheldig så kan dei svake magikarane på andre rad, bli drepen med ein ferdighetsaktivering frå fienden. Nesten alle fiendar sin ferdigheiter har tillegsskade om spesielle krav blir oppfylt, som ulven sin Feral Slash, om ulven er i fremste rad, så gjer den ekstra skade på ein tilfeldig karakter i di bakarste rad. Din eigene ferdigheiter har tilsvarande når du kan velje dei.

Kampskjermen, med den valte karakteren sitt portrett.
Foto: Atlas stock-photo

Etter første level opp, så byrja for meg den verkelege kampen. Å finne menyen der eg kunne velje ferdigheitar til karakterane mine. Denne menyen er gjøymt bak namnet «Customise» og gjev ingen assosiasjon om sin funksjon som ferdigheitstree. Karakterane har tre «nivå» med ferdigheiter, der nivå 1 er altid tilgjengeleg, nivå 2 opnar når figuren blir level 20, og nivå 3 når figuren blir level 40. Når du har levert inn dei tre første rundane med «bli berømt» oppdrag, så har figurane dine blitt level 4 (ivertfall for min del), og då får du slipe til spelets hovudarena. Labyrintar. Du må ned i ein for å redde ein healer som har rota seg bort, og du finn denne healeren i andre rommet i labyrintent. Der får du eit nytt teksteventyr som kan ende med du prøvar å redde hunden hennar, eller slepar ho med deg, grinande og sutrande, tilbake til byen. På skjermen no har du ein del nye merker, som ein kvart sirkel som gradvis fyller seg opp, den har funksjonen som Random Encounter meter og fortel når du må slos mot monster. Og du har eit kompass. Her kjem hovuddelen av spelet inn, for du må sjølv teikne labyrintane inn på kartet. Der kan du ploppe ned alle moglege teikn, for forskjellege funksjonar.

Slik ser spelet ut mesteparten av tida i labyrinten. Foto: Atlas stock-photo

Spelet sel seg sjølv for DLC, for nokre ekstra kroner.

Så etter nokre timar, kjempa meg opp til level 7, så skjedde det som ikkje bør skje i eit JRPG. Eg møtte på ein bamse, og denne bamsen var vist sendt frå ein eller anna svært sint gud, for i level 7 med alt av utstyr tilgjengeleg, så blei eg drepen, igjen og igjen av denne bamsen. Diverre for meg, så måtte bamsen døy for at eg skulle få tilgang til trappa ned til etasje to, så då byrja nokre timar med grinding. Med eit system basert på antal skritt, og tilfeldighet så tek grinding evigheter. Etter sirka 3 timar grinding var eg level 9, og prøvde igjen. Nok ein gong døde eg i løype av to rundar kamp. I desperasjonen kom eg på dei to øvste dlceane i butikken. Desse gjev ekstra material for krafting, og ekstra xp. Så eg kjøpte dei. Dei låsar opp to quest som kan gjentakats i det uendelege, og dei gjev masse pengar og XP. Spilleøydeleggande mykje. Etter kjøpet, så repeterte eg xp questet fire gonger, og BOOM! Level 34. For å oppsumere: det tok 11 timar å nå level 9, utan desse questa, med questa gjekk eg frå level 9 til 34 i løpe av 15 minutt. Eg brukte alle pengane eg fekk, til oppgradere utstyr og nye våpen, og satte kursen mot bamsefar igjen. Og til min store overasking, så var bamse omtrent like vanskeleg no og. Den einaste fordelen eg hadde var eit støre utval av ferdigheiter. Etter ein kamp som haldt på å ende i min død igjen, så klarte eg så vidt å ta den. Tanken på å fortsette ned ein etasje til for å ta bossen i labyrinten blei for mykje.

Eit lite utdrag frå verdenskartet med labyrint to og litt ekstra. Foto: Atlas stock-photo

Avsluttningsvis må eg sei, eg har så lyst å like spelet, men får det ikkje til. Menyane er krunglete, viktige ting er gjøymt inn i langtrekte dialogar og filmsekvensar, og spelet kjennes treigt og tungt å spele. Alt i alt eit spel som eg ynksjer var betre en det er.

Siste podcaster

  • Hardcore-Pax Hardcore
    Pax Hardcore er et faktum. I studio styrer Asbjørn-Heike programet for siste gong, Håkon gjestar studio med gode meiningar, og Petter er siste gjenværande medlem. I dag preikar gutane om inntrykk frå E3, litt om Electronic Arts sine siste stunt, dansar litt til taktane i Cadenc of Hyrule sine groovy beats, gjev gode anbefalingar til spel som passar rundt eksamen, og deira personlege spel for vårsemesteret 2019.
  • Hardcore - Håkon og Håvards siste sending
    I denne sendingen av Hardcore finner du Håvard, Håkon og gode gamle Tallis i studio. Dette er Håvard og Håkons siste sending og ved den anledning snakker vi om vår tid i Hardcore, hvordan det er å anmelde spill og tar en farvell. Ikke fortvil, siden Petter leder programmet etter sommeren og dere har mye Hardcore i vente. Dette og mye annet spillpreik finner du i dagens sending!
  • Hardcore - Norman Reedus og apemennesker
    I semesterets siste ordinære sending snakker Petter, Håkon og Håvard om den siste traileren til Hideo Kojimas kommende storspill Death Stranding, de spekulerer om årets E3, apemenneskers streven til evolusjon i Ancestors og Håkon mimrer om Dark Messiah of Might and Magic og mye mer.
  • Hardcore - John Wick, Assassins Creed og Mediaavhengighet
    I ukens sending av Hardcore diskuterer Petter, Asbjørn og Håkon John Wick Hex, Assassins Creed Odyssey DLC, WHO sin nye diagnose som er spillavhengighet, Dauntless og mye annet snacks fra spillindustrien.
  • Hardcore - Rage og om Randy Pitchford
    Asbjørn leder partiet i dag med Petter og Sigve som endelig er tilbake etter en god pause. Vi snakker om hvor helt OK Rage 2 er, diskuterer hvordan Randy Pitchford har blitt det mest ufordragelige trynet i spillindustrien og tar en tur tilbake før EA tok over og snakker om 2004-versjonen av Star Wars Battlefront. Dette og mer godis i ukens episode av Hardcore.
  • Hardcore - Detective Pikachu og slutten på mikrotransaksjoner?
    I ukens sending finner vi Petter, Håvard og Håkon som diskuterer Ghost Recon Breakpoint, mulige lover for mikrotransaksjoner, state of play og 10 år med Minecraft. Gutta har også sett Pokemon: Detective Pikachu. Dette og mye mer i ukens Hardcore!
  • Hardcore - Redesignet piggsvin
    I dagens episode av Hardcore kan du høre Asbjørn, Håvard og Håkon snakke om den nye Sonic filmen, Witcher serien, hva som skjer på E3 2019 og hvordan spillåret har gått fram til nå. Dette og masse annet snacks fra spillindustrien hos spillmagasinet Hardcore.
  • Hardcore - Hard Kore
    I ukens sending er Petter, Håkon og Håvard i studio og diskuterer Days Gone, postitive aspekter med gaming, nyheter om PS5 og mimrer om RAGE og blir nokså sinte på Mortal Kombat 11.
  • Hardcore - Påskeegget du trenger
    Petter, Håkon og Håvard har inntatt studio denne uken for en koselig easter egg-sending! Petter slipper ut frustrasjonen sin over Bethesda sin mobile versjon av Elder Scrolls-serien, alle fanboyer over traileren til Star Wars Jedi: Fallen Order og Håvard mimrer tilbake til Half-Life 2. Dette og mye mer i ukens påskespesial!
  • Hardcore - Nintendo og EA sin rollereversering
    Denne uken kan du finne Asbjørn, Håkon og Petter i studio! Vi snakker om hvordan e-sport endelige begynner å fastsette seg i Norge, Håkon nerder ut over hvor bra Battlefront 2 har blitt og vi rakker litt ned på Nintendo for en gangs skyld. Vi har også fått med oss Olav fra Fortiden Demrer for å snakke om bannlysningen av et norsk spill i Tyskland. Noe for enhver smak denne uken!
  • Hardcore - Petter Dies Multiple Times
    I denne ukens sending snakker Petter, Asbjørn og Håvard om EA's annonsering av oppsigelser, Petters reise i Sekiro, retrorevivals, Håvard elsk/hat forhold til Hearthstone og vi blir litt sinte på pro-utgaver av konsoller.
  • Hardcore - Mujaffas BMW Remastered feat. DJ AG
    I denne ukens sending snakker Asbjørn, Håkon og Håvard om nye utviklinger innen VR, Lucasarts Games tilbakekomst, en aldri så liten diskusjon om Epic Games Store og vi har fått besøk av DJ AG som forteller om sine opplevelser i Sekiro: Shadows Dies Twice og sammen mimrer vi om gode gamle dagers nettbaserte flashspill.
  • Hardcore - Tidsbegrensede djevler som kanskje gråter?
    Spillmagasinet Hardcore fortsetter i denne sendingen med Petter, Håkon og Sigve. Michael kommer på besøk for å snakke om Devil May Cry 5, mens Petter deler sine inntrykk av The Division 2. Er Xbox One X verdt det? Hva er greia med tidsbegresninger i spill? Hør hva Håkon har å si om Jackbox-spillene!
  • Hardcore - Peak Hardcore og andre lavpunkt
    I denne sendingen av Hardcore tar Asbjørn-Heike, Petter og Sigve et oppgjør med ALT. Hvordan er tilstanden blant spillkritikere som Jim Sterling og andre på youtube? Har vi nådd grensen av hva grafikk kan tilby? Husker dere Nintendo Labo og Starlink? Sigve husker. Og han har mye å fortelle. Asbjørn har spilt Battlefleet Gothic 2, og har mye glede å dele om det spillet!
  • Hardcore - If it ain't broke, why don't fix?
    I denne ukens utgave snakker Petter, Håkon og Håvard om det nye Trials Rising, de nylige annonserte Pokemon Shield & Sword, enda mer om Anthem, og Håkon mimrer om Biowares glansdager med en Blast to the past om Dragon Age: Origins. I tillegg får vi et gledelig gjensyn med vårt tidligere medlem John-Edvard

Hardcore

Uortodoks og kompromissløst spillpodcast om konsoll- og PC-gaming hver tirsdag kl 11:00. Anmeldelser, reportasjer, tilbakeblikk og gjester fra spillindustrien.

Send

Your email address will not be published. Required fields are marked *