Etrian Odyssey Nexus, ei historie om forvirring og kjærleik

Etrian Odyssey Nexus, startar med ein grandios opning der historia blir fortald om dei sju Yggdrasil-trea vera bygd opp av. Vidare får du sjå dei kongelege som ynskjer meir makt til seg sjølv, og dermed sender ut eventyrarar ut til ubode kontinent og land. Nexus tek opp historia ved landfellinga av eit slik kontinent. Der får du eit hint av spelets første mekanikk, tekstbasert historie. Du er ein ansiktslaus person som ledar ein guild av krigarar av forskjellege klassar. Du blir gjennom første sekvens lova båe gull og heider om du kartlegg forskjellege labyringtar for denne personen, som i god JRPG tvist visar seg å være kron prinsessa til nasjonen som eig skipet du er på.

Spelet startar, og problemane byrjar å vise seg.

Her startar spelet for fult. Du har alt gitt namn til Guilden din, og fingeren din leitar etter «Dra på eventyr» knappen. Den er uforståande utilgjengeleg, og etter ein kjapp tur til den lokale puben får du beskjed om å dra til Guild hovudkvarteret for å rekruttere nokre krigarar. I nexus har ein ikkje noko forhåndslaga karakterar, og ein må sjølv lage teamet sitt. Ein veljar klasse og kjønn på kver og ein av dei. Tilpassinga er begrensa til val av augefarge og hårfarge på eit førehandsvalt bilete av klassen. Eg må og nemne at her kjem ein av spelets DLCar inn. For ingen JRPG er komplett utan å kunne kjøpe bikinibilete av prepubertale jenter i suggestive stillingar. Når du har lage eit team med fem utvalde klassar, så kan du dra ein tur til baren igjen. Der får du ein serie med oppdrag som skal gjer Guilden din kjend blant overklassen på dette nye kontinentet. Du startar med det som må være det mest tragiske opningsoppdraget i noko spel. Du startar med å passe sauar, og sjølvsagt så forsvinn premiesauen til flokken. I ein serie med teksteventyr val, så kan du enten redde sauen utan noko drama, miste sauen heilt, eller sette i gong spelets første kamp. Det er i kampsystemet spelet visar deg det meiner alvor. Monstera er vanskelege, har tre gonger så mykje liv som deg, og er du uheldig så kan dei svake magikarane på andre rad, bli drepen med ein ferdighetsaktivering frå fienden. Nesten alle fiendar sin ferdigheiter har tillegsskade om spesielle krav blir oppfylt, som ulven sin Feral Slash, om ulven er i fremste rad, så gjer den ekstra skade på ein tilfeldig karakter i di bakarste rad. Din eigene ferdigheiter har tilsvarande når du kan velje dei.

Kampskjermen, med den valte karakteren sitt portrett.
Foto: Atlas stock-photo

Etter første level opp, så byrja for meg den verkelege kampen. Å finne menyen der eg kunne velje ferdigheitar til karakterane mine. Denne menyen er gjøymt bak namnet «Customise» og gjev ingen assosiasjon om sin funksjon som ferdigheitstree. Karakterane har tre «nivå» med ferdigheiter, der nivå 1 er altid tilgjengeleg, nivå 2 opnar når figuren blir level 20, og nivå 3 når figuren blir level 40. Når du har levert inn dei tre første rundane med «bli berømt» oppdrag, så har figurane dine blitt level 4 (ivertfall for min del), og då får du slipe til spelets hovudarena. Labyrintar. Du må ned i ein for å redde ein healer som har rota seg bort, og du finn denne healeren i andre rommet i labyrintent. Der får du eit nytt teksteventyr som kan ende med du prøvar å redde hunden hennar, eller slepar ho med deg, grinande og sutrande, tilbake til byen. På skjermen no har du ein del nye merker, som ein kvart sirkel som gradvis fyller seg opp, den har funksjonen som Random Encounter meter og fortel når du må slos mot monster. Og du har eit kompass. Her kjem hovuddelen av spelet inn, for du må sjølv teikne labyrintane inn på kartet. Der kan du ploppe ned alle moglege teikn, for forskjellege funksjonar.

Slik ser spelet ut mesteparten av tida i labyrinten. Foto: Atlas stock-photo

Spelet sel seg sjølv for DLC, for nokre ekstra kroner.

Så etter nokre timar, kjempa meg opp til level 7, så skjedde det som ikkje bør skje i eit JRPG. Eg møtte på ein bamse, og denne bamsen var vist sendt frå ein eller anna svært sint gud, for i level 7 med alt av utstyr tilgjengeleg, så blei eg drepen, igjen og igjen av denne bamsen. Diverre for meg, så måtte bamsen døy for at eg skulle få tilgang til trappa ned til etasje to, så då byrja nokre timar med grinding. Med eit system basert på antal skritt, og tilfeldighet så tek grinding evigheter. Etter sirka 3 timar grinding var eg level 9, og prøvde igjen. Nok ein gong døde eg i løype av to rundar kamp. I desperasjonen kom eg på dei to øvste dlceane i butikken. Desse gjev ekstra material for krafting, og ekstra xp. Så eg kjøpte dei. Dei låsar opp to quest som kan gjentakats i det uendelege, og dei gjev masse pengar og XP. Spilleøydeleggande mykje. Etter kjøpet, så repeterte eg xp questet fire gonger, og BOOM! Level 34. For å oppsumere: det tok 11 timar å nå level 9, utan desse questa, med questa gjekk eg frå level 9 til 34 i løpe av 15 minutt. Eg brukte alle pengane eg fekk, til oppgradere utstyr og nye våpen, og satte kursen mot bamsefar igjen. Og til min store overasking, så var bamse omtrent like vanskeleg no og. Den einaste fordelen eg hadde var eit støre utval av ferdigheiter. Etter ein kamp som haldt på å ende i min død igjen, så klarte eg så vidt å ta den. Tanken på å fortsette ned ein etasje til for å ta bossen i labyrinten blei for mykje.

Eit lite utdrag frå verdenskartet med labyrint to og litt ekstra. Foto: Atlas stock-photo

Avsluttningsvis må eg sei, eg har så lyst å like spelet, men får det ikkje til. Menyane er krunglete, viktige ting er gjøymt inn i langtrekte dialogar og filmsekvensar, og spelet kjennes treigt og tungt å spele. Alt i alt eit spel som eg ynksjer var betre en det er.

Siste podcaster

  • Spillmagasinet: Kommende Adaptasjoner og Bisarre Fohåndsbestillinger
    Er vi på veg mot en storhetstid for gode filmadaptasjoner av spill, nå som spill begynner å bli mer og mer normalisert som et medium? Og er det verdt å betale nærmere 2000 NOK fo å få tilgang til Star Wars Outlaws 72 timer før alle andre? Store spørsmål som trenger lange svar fra store personligheter i denne ukens episode! I Studio: Benedikte, Kristian, og Agnar
  • Spillmagasinet: 24-timers recap, å gi seg på topp, og nytt indiespill!
    I kjølvannet av Studentradioens 24-timers sending har Spillmagasinet samlet seg i studio, to i full sminke og kjole, for å diskutere spill i kjent stil. Denne uken ser vi tilbake på 24-timers sendingen, diskuterer spill som ga seg på topp mot spill som fortsetter i all evighet, og den nye indiesuksessen Content Warning! I studio: Agnar, Carl-Eirik og Ole
  • Spillmagasinet: Søksmål, Vårsalg, og Papa's Indieria
    Dedt begynner å bli vår og varmere vær! I den anledningen har Spillmagasinet laget en liste over spill som er på tilbud på Steam (frem til 21. mars, så løp og kjøp). Det blir også satt fokus på fremtiden for emulatorer, samt gravende journalistikk rundt Papa Louie og hans mange spisesteder. I studio: Ole, Benedikte, Og Agnar
  • Spillmagasinet: Hårete Kjærlighet i Fleng, og Blast to the Past
    Ny uke, samme bredde i innhold og moro! Det diskuteres kort om historien til Telltale Games, der noen kanskje har skrevet en liten sak om et av deres mange flotte spill. I tillegg får vi et gjensyn med Dampende Møkk, hvor grensen for hva som er greit og ikke greit i en dating sim blir testet, samt et tilbakeblikk til Team Fortress 2. Med andre ord: For en episode! I studio: Agnar, Benedikte, og Kristian
  • Spillmagasinet: Tears of the Kingdom bonus
    Endelig! Etter det som kjennes ut som en evighet har Agnar og Ole endelig funnet tid til å snakke uhemmet om Legend of Zelda: Tears of the Kingdom i denne bonusepisoden. Advarsel: Spoilers vil forekomme
  • Spillmagasinet: Layoffs, Fredelig bondeliv og Arkader
    I dagens episode snakker gjengen nok en gang om sparking innen spillindustrien. Dette fører til en prat om indiespill og mimring om arkader.
  • Spillmagasinet: Ibelin og Samhold Gjennom Spill
    Spillmagasinet har sett Ibelin, dokumentaren om en gutt med Duchennes muskeldystrofi som knyttet sine sosiale bånd gjennom World of Warcraft. Disse båndene ble bevist i begravelsen hans, da flere av online-vennene hans dukket opp. I sammenheng med dette har vi intervjuet regissør Benjamin Ree, og har en samtale rundt spillverdenens sosiale side. Intromusikk hentet fra Cold_Fire på Pixabay: https://pixabay.com/music/corporate-inspiring-ambient-187870/ I studio: Benedikte, Carl-Eirik og Ole Produsent: Johannes Optun Ansvarlig redaktør: Sofie Larsen Nesdal
  • Spillmagasinet: State of Play, Tvilsomme Oppkjøp og Fremtiden for Mobilspill
    Spillmagasinet fortsetter sitt dypdykk i nyhetsbildet i spillverdenen, og denne gangen står Saudi-Arabia og deres avtaler med Riot og Activision Blizzard for tur. Men forvil ikke! Siste State of Play og mobilspill står også på planen, så her er det noe for enhver. I studio: Agnar; Ole og Benedikte
  • Spillmagasinet: Alvorlig, Aktuelt, eller Allmektig?
    I dagens episode snakker gjengen om alt og ingenting. Flere og flere mister jobben innen spillindustrien. Palworld er det alle snakker om, kanskje også advokatene til Pokemon Company? Blast to the past er tilbake! Så da skal det mimres om klassikeren Sims 2 som blir 20 år i år. I studio er Benedikte på plass som programleder sammen med Kristian og Carl-Eirik! Dra fram sterke meninger og bli med på en kaotisk episode
  • Spillmagasinet: Nyheter i Fleng og Verdens Kjedeligste Spillidé
    Vi er tilbake og jaggu har det skjedd ting siden sist! Vi kjører et ekstra langt nyhetsstikk og ser fremover mot 2024. Ole fått et visjon om et nytt spillkonsept. I studio: Agnar, Ole og Carl Eirik
  • Spillmagasinet: Enigheter og Uenigheter før Jul
    Snart ringes Julen inn, men ikke før Spillmagasinet får snakket om gode og mindre gode ting fra Game awards, måler temperaturen i og utenfor Vice City, samt servere noen usedvamlige varme takes for å holde ut gjennom vinterkulden. I studio: Agnar og Benedikte - med gjest Johannes
  • Spillmagasinet After Dark
    I denne bonusepisoden får dere et innblikk bak kulissene når Spillmagasinet står i studio. Vi advarer mot moroheter og andre eskapader egnet for publikum.
  • Spillmagasinet: En noe kaotisk retur til normalen
    Spillmagasinet er tilbake etter en god pause, og har mye å ta opp. Priser, nyheter og Nintendo er bare noen av tingene som blir diskutert i denne berg- og dalbanen av en episode! I studio: Ole, Benedikte, Carl Eirik
  • Spillmagasinet: "Du Spiller Som ei Jente" - Toxicity i Spillmiljø
    Velkommen til en litt annerledes episode av Spillmagasinet. Gjennom gode diskusjoner, en spørreundersøkelse og et intervju med Spillhuset i Bergen, setter vi fokus på hvordan dagens spillmiljø blir oppfattet, og hva vi kan gjøre for å gjøre det til en mer sikker og inkluderende arena for alle som liker spill. I studio: Benedikte, Carl-Eirik, og Agnar Spesielle gjester: Marielle Graave og Tobias McLeman
  • Spillmagasinet: Halloween Spesial
    MUAHAHAAA, 'tis the season for spooks and spoofs! Vær forberedt på en del skremmende innhold blandet med en god del moro og latter når Spillmagasinet oppsummerer en lokal spillmesse, finner ut at man helst ikke bør teste hvor modig man er, samt en diskusjon mellom hva som er best å gjøre i et gjensokt hus: finne spøkelser,eller å rydde søppel? I studio: Agnar, Ole, Carl-Eirik, og Kristian Gjesteopptreden: JOhannes

Spillmagasinet

Spillpodcast om konsoll- og PC-gaming med reportasjer, tilbakeblikk, anmeldelser og gjester fra spillindustrien hver tirsdag

Anbefalte artikler