Konsertanmeldelse: Kvelertak + The Dogs & PRTLVX

Høyoktan galskap!

På torsdag braket det løs for en fullstappet USF Verftet, med Kvelertak i front og med god hjelp fra The Dogs og PRTLVX. Det er godt over ett år siden de annonserte konserten, men grunnet flere ting ble den utsatt til nå. Og endelig fikk fansen akkurat det de har ventet på!

Kvelden startet i god tid før Rogalandsbandet gikk på scenen og først ut var PRTLVX. Som Oppvarmingsband nr2 sliter de som de fleste med å få publikum skikkelig gira, men selv om stemningen ikke var på det høyeste så rocket gutta i PRTLVX med god selvtillit og catchy låter.

Neste band var The Dogs og det tok ikke lang tid før hele Verftet blir dratt med opp på scenen sammen med frontmann Kristopher Schau. Barrieren mellom band og publikum ble revet fra og med første sang, hvor Schau crowdsurfer blant energiske fans. Det er sjeldent man opplever et band som starter på 110% og avslutter med 120%. The Dogs er definitivt et slikt band. Utrolig kule typer og jeg anbefaler alle å ta turen til Garage i det de returnerer i mars.

Og da var det klart for kveldens høydepunkt. Konserten startet litt sakte og gir publikum litt lite pusterom. De brukte litt tid på å komme i gang, men i det alle sylindrene fyres opp skjønner man fort hvorfor Kvelertak regnes som et av de beste livebandene i Norge. Hele Verftet koker og med god grunn, publikum blir foret med hit etter hit, ledsaget av pyro og heftig lysshow. Som en flott avslutning på en heftig aften kom de med “Utrydd de svake” og crowdsurfing. Etter så lang ventetid fikk vi endelig sett dem her i Bergen! Sultne fans har blitt foret med den beste maten og vi gleder oss allerede til neste gang.

Sammensatt ble kvelden en kjempesuksess hvor hvert og enkelt band stråler på hver sin måte og en konsert jeg sent kommer til å glemme. Vær så snill, ikke vent så lenge til neste gang.